San Fran coming up!! :D

På fredag bär det av till San Fransisco! :) Ska bli skönt att komma iväg på lite semester även om jag vet att jag kommer sakna barnen här så galet mycket! 
Ska bo hos kompisar till mamma, ska bli spännande! Gillar människor med sådan gästfrihet! 
 
På torsdag är det dags för 4th of July!! Ska bli spännande! Är ju galet stort med deras Independence Day här!

Ja, vad mer kan jag tala om. Jo, jag har bokat teoriprov för körkortet. Är redan nervös! Men ska väl gå bra detta också. Klarade jag det i Sverige ska det väl gå bra här också! Förhoppningsvis!

Nej, nu ska jag lägga mej! Sova tidigt idag! Tjipp!

Ciao!

Kommentarer :

#1: Erica

Ha det så kul! Vet du vad vi gjorde för ett år sen? Ni hälsade på oss i Australien och vi hade haft en heldag på Magnetic island med vilda koalor, rock wallabies mm och var på väg till Cairns!
Ha det bra!
KRAMAR

skriven
#2: julia d.ä.

Hälsa Stig & Holly från oss and enjoy San Fran :)!
Kramar and hugs
Mams

skriven
#3: Nalle

Du åker till Metallicas hemstad när de inte är där utan i Danmark. Miss! :P Åk till HQ iaf. ;)

skriven
#4: Mams

Have a safe trip and say Hï to Stig and Holly :)!Kramar and hugs
Mams

skriven
#5: Julia

Hej! Jag hittade din blogg då jag hela tiden letar efter nya att läsa, och jag gillar den verkligen! Ska själv åka som au pair är tanken, så det är kul att läsa lite om hur det livet kan se ut. I min matchningsprocess med CC har jag inte haft så tur och har inte hittat någon familj som jag klickar med. Jag tycker att det verkar som att du har haft riktigt tur med din familj och att du trivs bra där du är, det verkar vara ett riktigt paradis! Så jag undrar om det är så att du kanske har någon au pair-kompis i närheten som snart ska åka hem, vars familj behöver en ny au pair? (Det verkar som att du själv har ett tag kvar)
Börjar få lite smått panik över att jag inte hittar någon familj, och du verkar vara en härlig person så det hade varit otroligt uppskattat om du hade lust att hjälpa mig. Det hade varit jättekul om du svarade på mailen! :)

Svar: Hej! Förlåt att jag är så seg med att svara, har inte kollat bloggen på sjukt länge. Måste skärpa mej med det! Ja, jag har det hur bra som helst, och jag älskar verkligen min familj och hoppas på att få förlänga med dem. Har varit här i drygt ett halvt år redan (känns som två veckor typ... går galet fort!)
Du kommer hitta någon, var inte orolig! :)
Manhattan Beach är ett paradis men det är också många au pairer som inte trivs, precis som överallt annars. Jag har haft en sån sjukt tur och jag förstår det när jag snackar med andra au pairer. Jag vet ingen som åker hem nu snart som inte redan har en ny au pair tyvärr. Var har du haft matchningar såhär långt? Hur länge har du varit i matchningsprocessen? :)
Josefin Årström

skriven

Kommentera inlägget här :