Det här med att välja - val 2014

Ja då var det dags igen! O även om kag är bosatt utomlands o verkligen inte är insatt i politik har jag bestämt mej för att rösta ändå, o att inte rösta blankt. 
Med hjälp av vänner o bekanta har jag därför startat diskussioner för att lära mej om politiken o partierna i Sverige idag. Tackar de vänner som varit inblandade för att ni inte varit allt för partiska för ett "blankt blad" som mig. Jag vet ju vad jag tycker o tänker, jag vet dock inte vilka partier som tänker som mig. Och det ska väl inte vara lätt. Men jag är så lila som jag kan bli för tillfället. Rött o blått o rött o blått...? Jag vill ju ha lite av varje. 

Men efter idag känner jag mig lite klokare. Och nej, jag kommer inte berätta vad jag bestämmer mig för. Det är upp till mig. Att välja är inte enkelt. Verkligen inte enkelt. 

Kommentera inlägget här :