I´m in NY!

Hi!
I told you I would update as soon as I could, so here it goes. 
I will mix the swedish and the english. I´m alread finding it harder and harder to think in swedish. I speak english a lot and I also hang out with my two new danish friends, so it´s a lot of concentrating for me to understand them in danish. 

Well, anyhow. Resorna har gått bra. Lite förseningar och ett nytt världsrekord i "spring så snabbt du kan på Heathrows flygplats". Vi sprang dock i onödan. Men det visste vu ju inte då. Planet till NY var det nämligen nåt fel på så vi fick vänta en timme (sittandes i planet) tills de fixat det. 

Väl i NY var inte mitt eller Sofies bagage med. Yay. Men en trevlig kvinna i "Luggage Service" helped us och sa att det skulle komma imorgon (dvs idag). Vi ska snart gå och prata med de som har lite ansvar här på skolan och se hur det går med det. :) Vi fick 50$ var i "förlåt - present" av flygbolaget så vi är glada ändå! BARA bagaget kommer fram, that is! Annars är de 50$ alldeles för lite!

En rejält skumpig bussresa till skolan bjöds det på. Jisses. Jag lyfte från sätet flera gånger. Galet.

Även om jag bara varit här på skolan, som ligger på Long Island, så trivs jag hittills väldigt bra i USA. Some of us got gift bags today from our host families and R and J got me a basket with a sweater, chocolate chip cookies (yummie!!), a textbook, some more stuff I can´t remember right now (we only had like ten minutes to look at it before the next class started.
In the basket it was also gift cards saying that my NY trip (on Thursday) is payed for! And a gift card for a trip up in "the top of the Rock" (or what it´s called?) and for a restaurant and Starbucks! YAY! :) I am so happy! And grateful! :) I can´t wait to meet them!
 
Jag förstår inte riktigt att jag är här. Det känns väldigt bra men också helt overkligt. Jag antar att det kommer att bli mer verkligt när jag landar på LAX och får träffa my hostfamily! :) 

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Jag älskar det här landet!

Nu ska jag gå och kolla upp det där med bagaget och sen sova. Klockan är bara halv 8 men jag är jättetrött efter de knappt 4 timmars sömn jag fick natten tills idag efter att ha varit vaken i typ ett dygn (förutom lite slumrande på flyget). Så jag behöver sova. På riktigt. Rummet är lite svalare idag också, men fortfarande skiiiitvarmt!

Ja, inget mer att berätta just nu! More later! :)

Ciao

Kommentera inlägget här :