Första advent!

..och det är massa plusgrader. Det är lite tråkigt tycker jag, tycker det är så mysigt med advent om det kan få vara lite kallt och frostigt ute. Snön kan vänta lite till, men det kan väl i alla fall få vara minusgrader? Är det för mycket att önska?

Bara för att jag vill få lite julstämning så har vi på julmusik här hemma, och det är mysigt att sitta och skriva med den enda ljuskällan (förutom från datorn) kommande från adventsstakarna i fönstren. Jag vägrar tända taklampan, så enkelt är det! Men fönsterlampor kanske blir tillåtna snart när det mörknar ännu mer.
För att få lite mer julstämning så kollade jag i denna bok:


Jag fick den i julklapp förra året (tror jag det var) och ska därför detta år ta tillfället i akt och baka för julhelgens kommande sockerkickar! (och dansande till konstiga sånger med underbara kusiner mitt i natten!)
Jag har hittat några saker som jag vill baka! Men det får bli när jag kommer hem igen från Krakow! Eller möjligen imorn om jag inte får något jobb. Fast det kanske är lite tidigt att börja med julgodiset redan imorn..?

För att få lite ytterligare julstämning bjuder jag på lite bilder från tidigare jular! 
Enjoy! :)


Fina kusiner i snön!

Var gömde sig Pontus? :)



hehe, söta Nanna :)


Jag har en mycket fin släkt! På bilderna syns min moster och mina kusiner. Mestadels från 2009 men också någon från förra året.

Julgodis, julmust, marschaller, leksaker, snökaos, paketkaos, julgran, julpynt och lite annat smått och gott är det ni nu fått se :) 

Första advent! Hjälp vad tiden går snabbt! 
Nu hoppas vi alla på frost inatt då! :)

Ciao!

Kommentarer :

#1: julia den äldre :)

Glad och blåsig första advent!



Kramar Mams

skriven
#2: josefin

Jepp! Hellre nu än på onsdag o torsdag! :) kram

skriven
#3: julia den äldre :)

Så sant, så sant :)!



Onsdag blev, och torsdag är, rätt ok vet vi nu:) - bara lite regn på oss igår och lagom med vind både igår och idag.



Enjoy Krakow och hälsa Elin!



Kramar Mams!



Syns på söndag igen :)!

skriven

Kommentera inlägget här :