Att försöka ändra världen till det bättre

http://www.youtube.com/watch?v=Te8FbB76jzc
Lyssna på denna! Och tänk över hur ni kan göra Världen till en bättre plats för alla!
Detta var lägersången på Jamboreet som jag var på, och jag har insett hur otroligt mycket mer man borde göra än det man redan gör för att få Världen att bli en bättre plats!

Jag ska, som tidigare sagt, skaffa mig ett fadderbarn eller bli projektfadder. Det kan vara ett litet steg i att hjälpa till. Det ska jag ta tag i när skolan börjar. 

...If it’s a change in you
Then the world is changing too...

En god handling är bättre än tio goda tankar!



Kommentarer :

#1: julia den äldre :)

Du har så rätt i det du skriver, Josefin! Om det ska bli förändring, får man börja med sig själv :) Och jag tror på att det är de små grejerna i livet och tillvaron, som gör en skillnad! En förändring börjar med det första steget, en första tanke - så det är bara att klura ut vilket steg man vill ta, i vilken riktning, eller vilken tanke man vill försöka förändra.



Kramar! Mams

skriven
#2: Josefin

Exakt! :)

skriven
#3: julia den äldre :)

:) Puss på dig! Mams

skriven

Kommentera inlägget här :