Spontanitet :D I LIKE!

Igår tyckte Sayan (när det var som varmast) att "Kan vi inte åka o bada?!" Visst sa jag, det vore skönt (för just då var det verkligen varmt). Ut till Jaarmas en sväng för att fira lilla Isabelles barnvälsignelse och sen in till stan igen för att släppa av Iris :) På vägen hem får Sayan en ny idé: "Kan vi inte grilla?" (det hade vart tal på picknick innan). Åter igen tycker jag det är en skitbra idé och vi bestämmer att vi ska grilla. Det tar kanske en halv minut (max) innan nästa idé ploppar upp i Sayans huvud :) "Ska vi tälta??" Absolut, klart vi ska!

Vi åker alltså in till stan, jag går in och packar med med sovsäck, liggunderlag, tält och badkläder. (plus lite annat nödvändigt, typ nåt att sova i, o lite ditten o datten). Sayan hämtar mej vid halv 7 ungefär och vi drar oss till KÖLA (för det är ju så nära liksom:P ) Hugn var iskall att bada i men vi klarade det :) klarade till och med att tvätta håret båda två, trots ett antal brainfreece! Sen var det problemet med att hitta nånstans där man får tälta. Man fick det inte vid hugn. Så vi åkte upp på välfjällstoppen :) Och där finner vi ingen här-får-du-inte-tälta-skylt så då tänker vi att om nån kommer o säger att vi inte får va där så får de helt enkelt visa oss vart den skylten är gömd. Vi grillar lax och kokar potatis och morötter (Sayan har med både grill och triangiakök, fast vi använde bara gallret till grillen för vi fann torr ved o gjorde oss en värmande brasa istället) och vi gjorde även pinnbröd :) MYCKET GOTT! :D Sen satte vi upp mitt superlilla men dock söta tält och la oss där inne, spelade tre-i-rad på toalettpapper, Sayan läste ur Scouting for boys för mej (längesen man fick höra godnattsaga, så det var mysigt!), och vi pratade lite :) Sen var det dags att sova för enda haken med den här lilla spontana campingturen var att Sayan skulle köra våra kära ULPer Anna o Ida till Götabro och även åka vidare till Örebro för lite planering. Men men, att gå upp kl 6 va ganska mysigt :) Det var lite lätt dimmigt kunde man se uppe ifrån bergets topp och det var en mycket fin morgon:) Apelsinfrukost i bilen på vägen in till stan :D Sen skulle jag bara vila lite när jag kom hem och lyckades somna.. Jag som hade så mycket att göra idag! Nu skjuter jag på det åter igen genom att sitta här och berätta om vår lyckade skogstur i Köla. Ska ta tag i skola och lägenhetsstäd nu! Tror de går fort att städa bara jag sätter igång! (SPARK i baken!)
Gårdagens spontanitet var i alla fall väldigt roligt! Jag hoppas vi gör det igen Sayan! :D Kul att bara åka och inte planera så mycket i förväg :D

Ha det gott alla, nu ska jag ta tag i min lägenhet. Eller i mina kläder på golvet i min lägenhet först o främst!

Kommentarer :

#1: julia den äldre :)

Va' härligt med bad och tält och grill :)!

Kramelikräm!

Mams

skriven
#2: josefin

De va de :)

skriven
#3: Emma

Gött att sova i tält. Det vill Arvid mest av allt om vi ska hitta på något.

skriven
#4: josefin

ja, det är underbart att åka iväg o sova i tält ibland :) klok kille Arvid! :D

skriven

Kommentera inlägget här :