Scoutläger

Det var hårt, det var frustrerande, det var kul, det var massa glädje, skratt, tårar och turer till sjukstugan (med "mina" barn). Men jag ville inte hem igår.. Underbara, busiga, ibland olydiga, ibland väldigt hjälpsamma o alltid kramgoa barn hade jag med mej från Koppom, jag tycker väldigt mycket om dem, allihop!

Lägret som kallades för Lillebror hade Karlsson på taket tema, det var mysigt.
Järnskog/Köla var nästan alltid först till alla samlingar, skrek rop tills de andra kom, vann generalen mot Arvika två ggr, samarbetade med Arvika på lägerbålen för att kunna skrika högst, hade många bra stunder tillsammans, blev uppätna av myggen tillsammans, byggde upp ett läger (kök) som de efter ett tag kom att trivas i tillsammans, rivit ett kök de lärt sig mycket av varandra i, skrattat och skrikit tillsammans, gråtit både tillsammans och enskilt, mått gôtt på lägerbålen tillsammans, vissa av oss har även mått gôtt på de frivilliga andakterna tillsammans. osv.. Jag skulle kunna fortsätta i en evighet, nästan:)

Men det ska jag inte. Nu är jag hemma igen, med en rejäl förkylning i släptåg; en röst som inte riktigt är med mej (fast den är bättre än förra året), en hals som kliar, ögon som kliar, munsår (jippiii...), öron som är helt igenblockerade så jag hör typ nada, öron som värker (men ingen öroninflammation än iaf, tror jag), snor som kräver konstant uppmärksamhet med ständiga besök hos närmaste pappersrulle och en hosta som gör så jag tror att mina lungor faktiskt kommer komma upp... Men jag är glad! För imorn är det midsommar och då ska jag vara hos Elin och fira. På lördag är det dags att packa igen och på söndag drar jag på tonårsläger. Idag har jag jobbat min andra introduktionsdag, det gick bra, det var en lugn och fin dag. Och idag på jobbet lyckades jag flytta måndagens arbetsdag med (lyckades byta tisdagens förra veckan när jag var där!) så nu kan jag vara med på HELA tonårslägret! So GREAT! :D Kommer bli kalasskoj på även detta lägret!

Så nu ignorerar jag allt som har med förkylning att göra och blickar framåt!

HOST och hej från mej! :D

Kommentarer :

#1: julia den äldre :)

Va' bra att du fick byta schema:)! Det betyder att du är på läger hela veckan -härliga tider:)! Hoppas du/ni får bra väder!

Kramar!

Mams

skriven
#2: Josefin

Haft fint väder hittills iaf :)

skriven

Kommentera inlägget här :