Vet ni vad?

Idag är det tisdag! Och vet ni vad det innebär? :) Att det är onsdag imorn! :)
Och det är inte vilken onsdag som helst, utan en onsdag jag sett fram emot i ungefär ett halvår! Onsdagen då jag och Elin ska på semester!
Det är inte vilken tisdag som helst heller idag, det är den tisdagen som kommer gå segast nånsin! ;P Hade vart en sak om man var ledig och kunde roa sig med massa saker här hemma. Men jag jobbar idag, och vet att jag kommer gå o kolla på klockan hela dagen.. Bara för att jag vet att jag ska åka imorn!

Igår var jag på hälsokompaniet för första gången på typ två månader eller nåt. Läger och jobb har liksom tagit upp tiden, och när jag väl vart ledig har jag velat göra saker med mina vänner. Anyway, igår tog jag mej dit. Jag tänkte värma upp lite på löpbandet. Jag brukar tröttna efter 5 min på det, men igår tänkte jag att jag iaf skulle kunna stå ut i 10 min! Efter typ 12 min insåg jag att jag faktiskt tyckte det var ganska skoj! Så satte nya mål hela tiden, typ ja-men-jag-klarar-20-min-målet och äsch-vi-tar-fem-min-till-målet. Sen tänkte jag tanken att jag kanske klarar att springa/köra powerwalk i 5 km. Jag klarade det! Det tog 38 min :) Tycker inte det var så illa tid för en som inte har världens bästa kondition.. Och som inte rört sig (mer än cykel till och från jobbet) under två månaders tid.
Så nu har jag ett nytt mål. Att klara 5 km på 30 min eller mindre :) men det får bli höstens projekt! Innan jul ska jag ha klarat det iaf, och om jag klarar det långt innan får jag kanske komma på ett nytt mål till :)
Vet inte var all energi kom från igår. Efter springturen på löpbandet så körde jag lite ben och massa armövningar :) Det känns i kroppen idag att jag körde hårt igår, men det är inte så illa träningsvärk som jag trodde att jag skulle ha. Så det känns bra! Nu kan jag ta semester med gott samvete! (hade jag iofs gjort ändå;P)

Nu är det snart dags att dra iväg till jobbet för det sista 9 timmars passet innan semestern! Wonderful! Roa mej gärna med ett sms eller nåt:) Ibland kan jag ju faktiskt svara på dem!

Ikväll ska jag träffa mina brudar Helena och Emma :) Kommer bli ganska sent, men det är det värt! Kommer ändå inte kunna sova inatt känner jag på mej! Ska bli så kul att vara just vi tre på ett o samma ställe :) Prata skit, äta popcorn och ta kort (jag måste ha ett kort på alla oss innan de flyttar sin väg!) Varför är det jag som är äldst som aldrig tar mej nånstans? Jag som hela gymnasiet skulle härifrån, jag är den som är kvar ändå! :) Komiskt hur det kan bli egentligen. :) jag trivs iofs bra med att plugga i Karlstad så att jag inte kommit nånstans var väl att ljuga lite, men jag menade att jag inte flyttat nånstans och gjort nåt annat. Jag gick från skola, till lite jobb, till skola igen :) Och jag rörde mej inte ur fläcken. Eller jo, från lägenhet till en annan lägenhet och till ytterligare en annan lägenhet, men alla i samma stad :)

Nej nu måste jag sluta babbla på om allt och ingeting. Längtar tills ikväll! Längtar tills imorn!
Ciao

Kommentarer :

#1: Nalle

Låter som att nån ska med ut och springa för att nå det målet :p

skriven
#2: josefin

Nope, jag springer på löpbandet!

skriven
#3: josefin

O kanske ute med, men när jag ändå betalar för hk liksom

skriven
#4: julia den äldre :)

Heja dej, Josse! Spring på och må bra! Kramizar! Mams

skriven
#5: Nalle

Bandet mördar knän :/

skriven
#6: Nalle

Bandet mördar knän :/

skriven
#7: Josefin

Mamma: haha aa :)

nalle: nääsch då. De får man väl träna upp de med!

skriven
#8: Nalle

De är tyvärr rätt svåra att träna upp/härda. De slits, och tyvärr är löpband inte den bästa behandlingen för knän. Bättre med elljusspår då. Så häng med ut. Sayan ska med på promenader i höst :)

skriven

Kommentera inlägget här :