Varför ska det vara så svårt för...?

Varför är det så svårt för mig att blogga? Jag var ju bättre på det i Sverige till och med... Och då hade jag ju inget att skriva om typ.. Ja ja. 

Ok, vad har hänt sen sist? När var ens sist? 

Idag åkte jag och Lisa och gjorde naglarna, första gången jag gått och fått dem gjorde på ungefär tre evigheter. Kändes skönt :) 
Sen åkte vi till den nyöppnande butiken "Sockerbit" inne i Los Angeles. Där säljer dom svenskt godis! Köpte en alladeles för dyr påse men gott gott gott!! När jag kom hem hade självklart mammas post kommit fram med massa svenskt godis och choklad! Jaja, vad gör man..? haha! Nu har jag godis ett tag framöver i alla fall! 

Ligger hemma i min säng och läser en kompis D-uppsats nu. Inte det enklaste jag läst direkt. Jag kan inte så mycket om lagar och skatterätt och sånt som hon läst och skrivit om så jag får läsa om flera meningar för att ens förstå vad hon vill säga. haha! Men jag läser den för att kontrollera språket och inte innehållet (Thank God!) :) 

Jag har även under den senaste tiden bestämt mej för att jag faktiskt vill flytta till Sverige för ett tag efter att mina år här är över. Jag har haft Emma och Helena på besök, mamma och Leo var här innan dess och snart kommer Elin, men att jag fått så mycket Sverige hit har fått mig att inse att jag vill bo i Sverige ett tag så jag kan besöka släktingar och vänner, catcha upp lite och sen får vi se var det bär av igen. Dock vill jag bo i Stockholm! Arvika är alldeles för litet och jag kan inte tänka mig att bo någon annanstans i Sverige än just huvudstaden. Jag och Jessi pratar på att flytta ihop i en lägenhet då för att kunna dela på en hyra :) Så nu är det inte längre bara ångest när jag tänker på februari och återresan till Sverige utan det känns lite bra också, lite bittersweet så att säga. Inte bara bittert. 
Ska bara hitta jobb och lägenhet och sådär men det löser sih säkert! Förskolorna skriker efter förskollärare har jag hört! Tummen upp för det! 

Ja, det var väl det. 
Ciao

Kommentarer :

#1: Leo

En annan bra "huvudsta'" http://www.visitcopenhagen.se/sv/kopenhamn/kopenhamn-turist

Svar: Det är fint i Köpenhamn men jag skulle bli galen på danskan... :)
Josefin Årström

skriven

Kommentera inlägget här :