Bakar bullar o står i

Tuff vecka, mår inte helt bra med jobbar på så är galet sliten o somnar tidigt om kvällarna, vilket ju iofs är bra!

Nu bestämde jag mej för att skita i allt vad glutenfritt heter och baka kanelbullar. Bakade det för några veckor sedan, då med havremjöl då det glutenet ska vara "bättre" än vetegluten, lättare för magen. Men de blev inte så bra. Eller, smaken blev bra men bullarna blev inte så fluffiga som de SKA vara. Vilket inte är så konstigt eftersom jag använde annat mjöl. Så idag görs de på vetegluten och jag struntar i om jag fuskar eller får i magen. Jag tänker så simpelt att jag vill ha en bulle nu när jag inte mår så bra. haha! Och Jag vill för övrigt öva mej på att få till riktigt goda kanelbullar här i USA innan kanelbullens-dag. Det är lite svårt när jag bara har torrjäst (inte lyckats hitta något som den jästen vi har i Sverige). Men hoppas på det bästa! :)

Nu ska jag snart iväg och hämta M på förskolan.

Ciao

Kommentarer :

#1: Isabella

Hej Josie!
Jag följer dig på instagram (isabellapettersson) och är också au pair. Nu är det så att mitt andra år är nästan slut, jag hade tänkt under min resemånad åka till LA. Eftersom du bor där undrar jag om du kunde tipsa om hur det ser ut. Typ vilket kvarter man borde undvika och vad man behöver se. Det vre toppen om du kunde skicka ett litet mail till mig. Kollar på olika hotell just nu och planerar :) Hoppas att allt är toppen med dig!
Med Vänliga Hälsningar,
Isabella

Svar: Jag svarar dej i ett vanligt mail :)
Josefin Årström

skriven

Kommentera inlägget här :