Denna är så bra!

♫♪♫♪♪♫♪♫♪♪♫♪♫♪♪♫♪♫♪♫♪♫♪♪♫♪♫♪♪♫♪♫♪♪♫♪♫♪

Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor.
Då valkar bara sväller, och celluliter gror.
Generande behåring, lyfts fram i solens ljus.
Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus.
De krav som sommarn ställer, förstör vår ledighet.
Vi sitter där å gnäller, fy vad jag är fet...
Fast vem vill motionera, när man kan sitta still?
Nej, låt oss revoltera, vi tar en kaka till!


Jag gillar denna! Sjung den med melodin till "den blomstertid nu kommer"
Trevlig sommar! :D

Kommentarer :

#1: Johanna

:-). Så slående! :-)

skriven
#2: Nalle

Hahaha, ska ta ett varv till med epilatorn på benet för att slippa håren :P

skriven
#3: julia den äldre :)

Minns nu när vi rockade upp 'Den blomstertid...', sjöng så det ekade och utanför dörren stod det två försäljare och undrade om allt var bra med oss :)???

Jag får ta fram gitarren igen och kolla om jag minns ackorden till blomstertiden :)

Kramar! Mams

skriven
#4: Martina

Kolla in bebisen i min blogg som dansar samba (en youtubehit).. Så otroligt söt :)

skriven
#5: Nalle

Julia, ackorden (som står i min bok) är som följer: F C F C F C F C F Bb F C F C F C F C Bb F C F.



Kan man få höra den upprockade versionen nån gång :P Vågar jag gissa att det är 5-ackord med :)

skriven
#6: josefin

mamma: Ja det minns jag :) Det var skoj! :D

skriven
#7: julia den äldre :)

Vi kanske ska ta upp vår musikaliska ådra igen vid tillfälle; Josse;)! Nu har vi ju en bra text till melodin 'den blomstertid...' :)

Dina grannar blir säkert gôrglada om vi rockar loss hemma hos dig (mina blir också säkert superglada om vi sjunger loss lite:)!)

Kramar till dig från mig!

Mams

skriven
#8: josefin

klart de blir! kan ge igen på grannen som dammsög mitt i natten!!! :P

skriven

Kommentera inlägget här :