SKA´UT

Ja, va kan man säga! Nu har ja precis kommit hem från SKA´UT och det var nog den bästa veckan nånsin!! Så bra!

Sjukt bra människor, snälla o goa, patrullen var så bäst! Handledarna va så snälla!! :)
Jättebra "lektioner", man lärde sig mycket samtidigt som man fick ha kul!
Hajken vi va på var blöt, kall, varm, skavsårsframkallande, hysterisk, blöt (igen!) men så kul! Allt går med övertrötthet och skratt! :)

En underbar vecka, med massa nya vänner! Jag saknar allt o alla redan men hoppas vi ses innan Gul Del! Det måste vi bara! :)

Gaaah, va ja skulle velat va kvar på SKA´UT ett tag till!

Och jag lärde mej en tandborstsång! :) Så nu är det inte lika tråkigt att borsta tänderna längre!

Ciao

Kommentarer :

#1: MALiN

ska'ut i alla våra hjärtan!!



Vad bra med tandborssång - är det så att du vill dela med dig mer om den??

skriven
#2: Julia den äldre :)

Låter som du haft en bra vecka:) - härligt! Tandborstsång? Låter som en bra idé - är det nåt du kan lära ut till flera? I såfall står jag först i kö - för det är mindre kul med tandborstning.... Musik kan göra det roligare:)!

Kramar!

mams

skriven
#3: josefin

texten går såhär "Jag är en tandborste, tandborste, Malin: texten går såhär: "Jag är en tandborste, tandborste, här kommer jag. Jag gör tänderna rena. Jag gnolar när jag borstar och jag borstar varje dag, för jag gör tänderna rena." Sen är det en liten ljudgrej några gör istället för att sjunga. svår att beskriva. det är typ som att man borstar två gånger, sen harklar sig lite o sen spottar, typ de ljuden. haha. Nästa gång du snackar med sayan i telefon kan du be henne sjunga den för dej, hon kan den också! :)

skriven

Kommentera inlägget här :